mandag 6. september 2010

Lesehest

Hei igjen. I dag skal skrive om lesehesten Shan.


Jeg liker veldig godt å lese bøker. Jeg synes det er veldig morsomt og utrolig spennende. Men det er først når boken er spennende. Noen bøker blir jeg helt oppslukt i og klarer ikke å legge de fra meg. Andre blir jeg bare søvnig av. Men når jeg liker en bok kan jeg for eksempel lese ut en bok på 300 sider på en dag. Såpass mye kan jeg bli oppslukt i en bok.

Alle bøkene jeg har likt, har jeg lest ut i løpet av maks 2 dager. De bøkene jeg bruker litt lengre tid på synes jeg som oftest er veldig kjedelig.

Kjennetegn ved bøker jeg liker er at forfatteren kommer fort til handlingen. Og bøkene handler alltid om en eller flere ungdommer. Enten det er en tenåringsspion eller en gruppe med ungdommer ute i naturen, og til og med ungdommer som blir forvandlet til demoner. Bøkene er alltid spenningsserier, det vil si at det er en serie med spenningsbøker. Sjangeren i bøkene er alltid action. Handlingen pleier å foregå i moderne tid, og bøkene er som oftest skrevet i jeg-form.

En bok jeg spesielt likte veldig godt var Scorpia. Det er en bok av Anthony Horowitz og handler om tenåringsspionen Alex Rider. Boken hadde 346 sider med liten skrift og jeg leste den ut på en dag. Det er sannsynligvis den beste leseopplevelsen jeg har hatt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar